Ейдетика та мнемотехніка




            
            «Ейдетика як засіб розвитку пам`яті                             дитини  дошкільного віку»

 У науковій та методичній літературі з даної тематики виокремлено основні методи й технології розвитку пам`яті дитини, які можна використовувати у практиці роботи дошкільного закладу.

    Методи
     Назва техніки
           Сутність техніки














Мнемо-техніка
  Логічна
  закономірність
Під час запам`ятовування дитина робить логічні висновки для покращення запам`ятовування.
  Послідовні асоціації
Запам`ятовуються не самі значення (слова, картинки, тощо), а асоціації, що виникають під час сприйняття інформації
  Зв`язні асоціації
У цьому методі використовуються слова, які запам`ятовувались раніше. Це дає економію часу й зусиль
  Фонетичні асоціації
Цей метод використовують для запам`ятовування  іноземних слів, телефонних номерів. Сутність методу полягає у вдалому підборі співзвучних асоціацій до іноземного слова
  Автобіографічні
  асоціації
Метод використовує асоціювання з реально пережитими подіями
  Цифро-літерний код
Перекодування цифр у літери, літер – у слова, слова – у речення, речення – у цілісну розповідь.
  Раціональне повторення
Раціональне повторення запам`ятованого раніше
  Ланцюжкова техніка
Будується на ланцюжкових асоціативних зв`язках. Свідомо створюючи певні асоціації, людина посилює контроль над «записом» інформації в пам`ять, у результаті чого можливість згадування зростає
  Акровербальний
  метод
Складання віршів, жартівливих фраз, у яких зашифровано потрібну інформацію
  Метод місць
Основа методу полягає у використанні зорових асоціацій: потрібно чітко уявити собі предмет, який пропонується запам`ятати, і поєднати його образ з образом певного місця, яке легко активізується в пам`яті. Цей метод потребує відмови від логічних асоціацій





















Ейдо-техніка
  Оживлення
Добре розвиває фантазію та образне мислення. Відбувається «оживлення» того, що запам`ятовується, за допомогою картинок, слів, геометричних фігур
  Входження
«Входження» всередину картинки, розповіді, мультфільму, що запам`ятовується
  Трансформація
Застосовується в тому випадку, коли необхідно трансформувати заданий образ: чорно-білий перетворити на кольоровий, плаский – на об`ємний, маленький – на великий
  Образні гачки
Ефективний при запам`ятовуванні цифр, адже вони можуть бути схожими на різні предмети. Наприклад, трійка нагадує морську хвилю, арбалет, вуса, тощо
  Образне мислення
Людина уявляє собі весь образ, а потім розбиває його на окремі елементи
  Відчуття
Дитина на дотик, нюх, смак відчуває заданий об`єкт, а під час пригадування згадує об`єкт через сприйняте відчуття
  Графічні
  імпровізації
Діти дуже полюбляють цей метод роботи, адже їм пропонують у вільній формі намалювати предмет, який запам`ятовується. Пригадування відбувається на основі цієї імпровізації
  Відстороненість
Цей метод використовується за необхідності запам`ятати певні деталі. Людина концентрується на головній особливості, «відсторонюючись» від зайвих властивостей предмета
  Регресія
Метод спрямований на повернення назад, запам`ятовування відбувається на базі раніше засвоєного
  Пригадування
Застосовується при запам`ятовуванні інформації, схожої із засвоєною раніше. Спочатку пригадується вже відома інформація, потім вносяться корективи у вже знайомий образ або об`єкт
  Комбіновані методи
Використовується за необхідності запам`ятати одночасно різні види інформації (символ, малюнок, комбінацію символів тощо)
  Забування
Один із найважливіших методів. Спрямований на «свідоме» забування непотрібної інформації.

  Фотографічна пам`ять
Спрямований на розвиток зоровоїм пам`яті: дитина сприймає весь образ, ніби «фотографує» його



" Ейдетика як засіб гармонійного розвитку               майбутнього   першокласника"  
   Шановні педагоги, пропоную до вашої уваги та опрацювання статті про використання ейдотехніки в педагогічній діяльності. 
"Теоретичні та психологічні основи ейдетики"
 "Підготовка дитини до школи на основі ейдетики"
 "Етап підготовки до роботи з упровадження ейдетичних технік" 
"Впровадження ейдетики в систему вашої роботи"
 "Мнемотехніка" 
 "Теорія музики з використанням елементів ейдотехніки"
"Використання мнемотехніки під час проведення занять з музичного виховання"


 А зараз пропоную трошки повчитись. 
Перегляньте цікаві відео-уроки:
1.Розвиток мислення та пам`яті за допомогою мнемотехніки
2.Мнемотаблиця вірш "Українська мова"
3.А зараз ми вивчимо віршик за допомогою мнемотехніки  "Дощик"
4."Вправи для розвитку пам`яті"
                                       

Комментариев нет:

Отправить комментарий