«Ейдетика як засіб розвитку пам`яті дитини дошкільного віку»
У науковій та методичній літературі
з даної тематики виокремлено основні методи й технології розвитку пам`яті дитини, які можна використовувати у практиці роботи
дошкільного закладу.
Методи
|
Назва техніки
|
Сутність техніки
|
Мнемо-техніка
|
Логічна
закономірність
|
Під час запам`ятовування дитина робить логічні висновки для покращення запам`ятовування.
|
Послідовні асоціації
|
Запам`ятовуються не
самі значення (слова, картинки, тощо), а асоціації, що виникають під час сприйняття
інформації
|
|
Зв`язні асоціації
|
У цьому методі використовуються слова, які запам`ятовувались
раніше. Це дає економію часу й зусиль
|
|
Фонетичні асоціації
|
Цей метод використовують для запам`ятовування
іноземних слів, телефонних номерів. Сутність методу полягає у вдалому
підборі співзвучних асоціацій до іноземного слова
|
|
Автобіографічні
асоціації
|
Метод використовує
асоціювання з реально пережитими подіями
|
|
Цифро-літерний код
|
Перекодування цифр у літери,
літер – у слова, слова – у речення, речення – у цілісну розповідь.
|
|
Раціональне повторення
|
Раціональне повторення запам`ятованого раніше
|
|
Ланцюжкова техніка
|
Будується на ланцюжкових
асоціативних зв`язках. Свідомо створюючи певні асоціації, людина
посилює контроль над «записом» інформації в пам`ять, у результаті чого можливість згадування зростає
|
|
Акровербальний
метод
|
Складання віршів, жартівливих
фраз, у яких зашифровано потрібну інформацію
|
|
Метод місць
|
Основа методу полягає у
використанні зорових асоціацій: потрібно чітко уявити собі предмет, який
пропонується запам`ятати, і поєднати його образ з образом певного місця, яке
легко активізується в пам`яті. Цей метод потребує відмови від логічних асоціацій
|
Ейдо-техніка
|
Оживлення
|
Добре розвиває фантазію та
образне мислення. Відбувається «оживлення» того, що запам`ятовується, за допомогою картинок, слів, геометричних
фігур
|
Входження
|
«Входження» всередину
картинки, розповіді, мультфільму, що запам`ятовується
|
|
Трансформація
|
Застосовується в тому
випадку, коли необхідно трансформувати заданий образ: чорно-білий перетворити
на кольоровий, плаский – на об`ємний, маленький – на великий
|
|
Образні гачки
|
Ефективний при запам`ятовуванні цифр, адже вони можуть бути схожими на різні
предмети. Наприклад, трійка нагадує морську хвилю, арбалет, вуса, тощо
|
|
Образне мислення
|
Людина уявляє собі весь
образ, а потім розбиває його на окремі елементи
|
|
Відчуття
|
Дитина на дотик, нюх, смак
відчуває заданий об`єкт, а під час пригадування згадує об`єкт через сприйняте відчуття
|
|
Графічні
імпровізації
|
Діти дуже полюбляють цей
метод роботи, адже їм пропонують у вільній формі намалювати предмет, який
запам`ятовується. Пригадування відбувається на основі цієї імпровізації
|
|
Відстороненість
|
Цей метод використовується за
необхідності запам`ятати певні деталі. Людина концентрується на головній
особливості, «відсторонюючись» від зайвих властивостей предмета
|
|
Регресія
|
Метод спрямований на
повернення назад, запам`ятовування відбувається на базі раніше засвоєного
|
|
Пригадування
|
Застосовується при запам`ятовуванні
інформації, схожої із засвоєною раніше. Спочатку пригадується вже відома
інформація, потім вносяться корективи у вже знайомий образ або об`єкт
|
|
Комбіновані методи
|
Використовується за
необхідності запам`ятати одночасно різні види інформації (символ, малюнок,
комбінацію символів тощо)
|
|
Забування
|
Один із найважливіших
методів. Спрямований на «свідоме» забування непотрібної інформації.
|
|
Фотографічна пам`ять
|
Спрямований на розвиток
зоровоїм пам`яті: дитина сприймає весь образ, ніби «фотографує» його
|
" Ейдетика як засіб гармонійного розвитку майбутнього першокласника"
Шановні педагоги, пропоную до вашої уваги та опрацювання статті про використання ейдотехніки в педагогічній діяльності.
"Теоретичні та психологічні основи ейдетики"
"Підготовка дитини до школи на основі ейдетики"
"Етап підготовки до роботи з упровадження ейдетичних технік"
"Впровадження ейдетики в систему вашої роботи"
"Мнемотехніка"
"Теорія музики з використанням елементів ейдотехніки"
"Використання мнемотехніки під час проведення занять з музичного виховання"
А зараз пропоную трошки повчитись.
Перегляньте цікаві відео-уроки:
1.Розвиток мислення та пам`яті за допомогою мнемотехніки
2.Мнемотаблиця вірш "Українська мова"
3.А зараз ми вивчимо віршик за допомогою мнемотехніки "Дощик"
4."Вправи для розвитку пам`яті"
"Теоретичні та психологічні основи ейдетики"
"Підготовка дитини до школи на основі ейдетики"
"Етап підготовки до роботи з упровадження ейдетичних технік"
"Впровадження ейдетики в систему вашої роботи"
"Мнемотехніка"
"Теорія музики з використанням елементів ейдотехніки"
"Використання мнемотехніки під час проведення занять з музичного виховання"
А зараз пропоную трошки повчитись.
Перегляньте цікаві відео-уроки:
1.Розвиток мислення та пам`яті за допомогою мнемотехніки
2.Мнемотаблиця вірш "Українська мова"
3.А зараз ми вивчимо віршик за допомогою мнемотехніки "Дощик"
4."Вправи для розвитку пам`яті"
Комментариев нет:
Отправить комментарий